2theloo/2theloo Iberica

2theloo is een innovatief toiletwinkelconcept voor high-traffic locaties, zoals winkelcentra, trein- en bezinestations. Ik heb wereldwijd locaties gezocht in winkelcentra en stations voor additionele vestigingen van dit succesvolle concept, dat 'naar de wc gaan',  voorgoed heeft veranderd van een angstige ervaring naar een verrassende en schone belevenis!

RET

Ten behoeve van het Rotterdamse vervoerbedrijf de RET geef ik invulling aan het streven de stationsbeleving van de metrostations een enorme kwaliteitsimpuls te geven, door het toevoegen van (winkel)voorzieningen, services en andere kwaliteits- en sfeerverhogende zaken. Op 22 juli 2013 is de eerste virtuele winkel van Nederland geopend op metrostation Rotterdam Centraal. Makkelijk, onderweg naar huis of kantoor nog even je vakantiespullen bestellen. Bekijk de onderstaande link voor meer informatie.

http://youtu.be/CxR8M5roWzc

Als eerste OV-bedrijf voert de RET nu op grote schaal, op elkaar afgestemde, belevingsinstrumenten zoals geur, muziek, licht en kunst en cultuur toe om het wachten op stations te veraangenamen.http://www.nrc.nl/next/2015/11/4/citrusgeur-en-piazzola-in-metro-1554004

Ter verwelkoming van de marathon in Rotterdam en om reizigers te stimuleren vaker de trap te nemen en als ludiek bewegwijzeringsmiddel om bijna een miljoen bezoekers op de dag van de marathon te begeleiden naar de juiste stations en uitgangen voor het parcours van de marathon heeft RET op 7 stations atletiekbanen aangelegd. 

https://youtu.be/ZRavslOr-28

Op 5 oktober 2016 heeft de RET - uit handen van de Engelse staatsecretaris van Transport - voor het project Beleving op Stations' de prestigieuze onderscheiding 'Highly commended' ontvangen op de jaarlijkse Global Light Rail Awards!

Cordaan, verzorgingshuis De Diem

Voor verzorgingshuis De Diem heb ik een pilot ontwikkeld met zintuiglijke instrumenten om het leven voor de bewoners met dementie te veraangenamen.

DHV-NPC 

In samenwerking Met DHV-NPC heb ik de retailstrategie ontwikkeld voor een spoorwegmaatschappij in het Midden Oosten en tevens een commercieel ontwikkelingsplan gemaakt voor één van hun nieuwe stations.

3DWD

3dwd creeërt unieke brand experiences, o.a. met hoogwaardige driedimensionale folies, waarmee in winkelstraten en -centra leegstaande winkelpanden gedecoreerd kunnen worden, hetgeen de beleving van deze locaties sterk ten goede komt.

Gemeente Rotterdam

Op verzoek van de gemeente is een analyse gemaakt hoe een belangrijke winkelstraat in Rotterdam Zuid door de ogen van de consument gezien en ervaren wordt en hoe deze ervaring met gedragspsychologische en zintuiglijke instrumenten veranderd zou kunnen worden.